BG 109 EPR 325 ml Profesionální výplach motoru, manuálních převodovek a diferenciálů se 100% účinností pro benzínové a naftové motory. Revoluční složení přípravku zaručuje vysoce efektivní a velmi silný účinek. Velmi rychle odstraňuje veškeré houževnaté úsady, kaly a laky z pístních kroužků a kompletního olejového prostoru v motoru. Navrací zpět kompresní tlaky, výkon motoru, snižuje emise. Je nástupcem produktu BG 105, díky modifikaci dokáže aktivně čistit manuální převodovky, diferenciály a motorovou... Celý popis
Koupit za 303 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
BG 109 EPR 325 ml - proplach motoru
Doprava:
67 Kč
Skladem
303 Kč
Koupit za 303 Kč
BG 109 Compression Performance Restoration 325ml
Doprava:
39 Kč
Skladem
303 Kč
Koupit za 303 Kč
BG 109 EPR Engine Performance Restoration 325 ml
Doprava:
80 Kč
Skladem
303 Kč
Koupit za 303 Kč
BG 109 Compression Performance Restoration 325ml
Doprava:
39 Kč
Skladem
303 Kč
Koupit za 303 Kč
BG 109 EPR Engine Performance Restoration for Hybrids, 325ml
Doprava:
49 Kč
Skladem
359 Kč
Koupit za 359 Kč
Popis
BG 109 EPR 325 ml
Profesionální výplach motoru, manuálních převodovek a diferenciálů se 100% účinností pro benzínové a naftové motory.
Revoluční složení přípravku zaručuje vysoce efektivní a velmi silný účinek. Velmi rychle odstraňuje veškeré houževnaté úsady, kaly a laky z pístních kroužků a kompletního olejového prostoru v motoru. Navrací zpět kompresní tlaky, výkon motoru, snižuje emise. Je nástupcem produktu BG 105, díky modifikaci dokáže aktivně čistit manuální převodovky, diferenciály a motorovou část od měkkých úsad. Po aplikaci produktu BG 109 v převodovkách a diferenciálech je nutné provést výplach vnitřního prostoru pomocí převodového oleje, aby se minimalizovalo zbytkové množství prduktu BG 109 uvnitř převodovky či diferenciálu.
Zabraňuje poškození olejové pumpy a těsnění. Plně bezpečný pro všechny kovové i nekovové součásti motoru.
Dávkování BG 109 EPR:
Jedno balení BG 109 325 ml je vhodné na 4–6 litrů oleje v motoru. Před výměnou motorového oleje přidejte jedno balení do starého oleje. Motor po nalití BG 109 opět nastartujte a ponechte ho běžet na cca 1300 otáčkách po dobu 30 minut. Postup je stejný pro benzínový i naftový motor.
Varianty produktu: Pokud si přejete zakoupit ekonomičtější balení pro 3 čištění, pak zvolte BG 109 v obejmu 946ml.
Pokud chcete zakoupit BG 109 v celém setu pro kompletní dekarbonizaci motoru a palivové soustavy, pak můžete zvolit celý set, a to buď set pro benzínový motor nebo set pro naftový motor.
Vlastníte-li 4 taktní motocykl, čtyřkolku nebo skútr, ať už klasický nebo sněžný, pak je BG 109 v prodeji i v balení 100ml, případně i jako celý set.
POZOR! Pro snadné použití obsahu plechovky doporučujeme přikoupit originální nacvakávací nálevku BG pro plechovky 325 ml.
Pohled odborníka:
BG 109 je základní dekarbonizační přípravek, kterého se často uživatelé bojí, prtž si ho spojují s dekarbonizací jako takovu. BG 109 je tak opravdu bezpečná chemie oproti dekarbonizačním přípravkům, které se běžně používají a hlavně tyto přípravky nelze koupit a disponují s nimi pouze odborné servisy. Už z tohoto je cítit, že se aplikace netřeba nikterak obávat. BG 109 Vám určitě neuvolní žádné pláty ze stěn motorů nebo že by Vám ucpal kanálky, atd. Použitelné je pak jak pro benzínový, tak naftový motor, a to bez ohledu na motorizaci.
S touto chemií jsme provedli dekarbonizaci u stovky motorů a nikdy se nestalo, že by vznikl nějaký problém, který je dekarbonizacím obecně přisuzován. V zásadě pak jsou špatné zkušenosti s dekarbonizací házeny do jednoho pytle zároveň s firmou BG Products, kdy se uživatelé, kteří dekarbonizaci zvažují, použití přípravku bojí. Přičemž výrobců dekarbonizačních chemií je na trhu řada a nelze tak problémy spojovat s firmou BG Products, která investuje do vývoje a bezpečnosti svých produktů, miliony dolarů a neustále účinnost a bezpečnost svých produktů posouvají kupředu.
Tato chemie má pak vesměs za úkol jedinou věc: Odstranit karbonové usazeniny a kaly z pístních kroužků, které díky zanesení karbonem a kaly, nestírají jak mají, propouští tak olej a snižují funkčnost. Po odstranění nánosů karbonu, které se mění vesměs na plynné skupenství (proto pak i vypuštěný olej tak smrdí) a mikročástí, které pobere bez problémů olej cestou ven, se mohou kroužky opět roztáhnout do plného rozsahu a plnit tak svou funkci na 100% - to vede ke snížení úniku oleje, zvýšení komprese motoru a tudíž i ke zvýšení jeho výkonu. Ve druhé řadě BG 109 likviduje kal a houževnaté úsady tohoto typu, v celém prostoru motoru. Tam ale jeho funkce končí. Neodstraní ani Metabondem ECO nebo Spirit, pokud ho máte přidán a je usazen na stěnách motoru, ani s ničím jiným. Na to jsou pak používány profesionální přípravky, které nejsou dostupné veřejnosti a čištění Vám provede pouze odborný servis, kterým disponujeme a dokážeme Vám i takovou odbornou dekarbonizaci zajistit v BG Centru Liberec.
Firma BG Products si nemůže dovolit pustit do běžného prodeje přípravky, které by dokázaly, byť v malém procentu, udělat v motoru paseku, tudíž se jedná o opravdu bezpečný produkt pro každého.
Maximálního a finálního efektu dosáhnete pak při aplikaci 3x po sobě (není myšleno v témže čase, ale ve 3 výměnných intervalech po sobě, tj aplikovat BG 109 při 3 výměnách oleje po sobě, což lze urychlit tím, že se při první aplikaci udělá tento krok 2x po sobě).
Základní postup aplikace:
1. krok: pomocí měrky oleje zjistit hladinu oleje, pokud je po horní rysku, tak musíte olej částečně upustit, případně odsát a nalít do starého oleje přímo do motoru 1 balení BG 109 - EPR 325 ml
2. krok: vezměte si klacík nebo tyčku dlouhou od sedačky k plynu, zarazte jí mezi plyn a sedačku a nastavte si cca 1300 otáček elektrickým pojezdem sedačky, případně posunem po plynovém pedálu, aby byly otáčky zajištěny
3. krok: nechte motor na zvýšené otáčky cvakat 30min
4. krok: po uplynutí 30 min co nejdříve olej vypusťte (pochopitelně vyjměte i starý olejový filtr)
5. krok: nalijte cca 1 litr oleje nového
6. krok: nalijte BG 112 325ml (naft.motor) nebo BG 115 325ml (benz.motor)
7. krok: dobrovolný - nalijte Metabond ECO/Spirit 250 ml. Metabond Spirit je pro oleje 5W30 a řidší a Metabond ECO pro oleje 5W40 a hustší.
8. krok: dolijte olej, aby byl v cca 1/2 - 2/3 rysky
9. krok: nechte nastartované 5-10 min, ať se vše promísí, zkontrolujte hladinu a vezměte auto na krátkou projížďku volným tempem cca 10 km, pak už můžete motor plně zatížit.
10. krok: nezapomeňte v rámci dekarbonizace motoru i zdekarbonizovat palivovou soustavu, a to pomocí BG 245 (pro naft. motory) nebo pomocí BG 208 44K (pro benz.motory). Systém motoru a paliva jde v ruku v ruce a má mezi sebou úzkou funkční souvislost.
Pochopitelně můžete pak využít možnosti koupit kompletní sady, kde je možno koupit sadu pro naftové motory (včetně motorů s DPF) nebo sadu pro benzínové motory.
Pozn.: Postup pak vždy doporučuji používat při každé výměně oleje, čímž systém ze začátku dekarbonizujete za roky a kilometry od data výroby a následně jej udržujete v čistotě, protože karbon se pochopitelně vytváří neustále, jak v motoru, tak v palivové soustavě, ale i v sání, EGR ventilu, škrtící klapce, tak i ve výfukovém systému a DPF.
Pokud pak chcete Váš vůz zbavit karbonu ve všech segmentech, tak nás neváhejte kontaktovat, náš specializovaný servis Vám vyjde vstříc.
Pravidla použití BG 109:
Ideálně aplikovat do ohřátého motoru.
S autem se během aplikace nesmí jezdit. Nevadí volný přesun pár metrů na zdviž, ale někteří uživatelé mají v plánu BG 109 nalít do oleje a s autem si dát projížďku - opravdu to nedělejte - zvolená chemie snižuje výrazně mazání motoru a tato myšlenka by Vás mohla stát více, než si myslíte.
Po ukončení 30 minutového procesu náplň co nejdříve vypusťte z motoru, nezapomeňte otevřít nálevové víčko motoru, povytáhnout měrku oleje a vyjmout starý olejový filtr. V případě, že neplánujete vícefázovou dekarbonizaci, tak nechte olej opravdu důkladně odkapat, jelikož každá část původní náplně Vám pak okamžitě kontaminuje z části náplň novou. Doporučuji i optickou kontrolou zjistit umístění výpustního šroubu a auto na zdviži nechat odborně před zvednutím mírně naklonit po sklonu výtoku, čímž zajistíte maximální vypuštění staré náplně z vany motoru.
V případě použítí k čištění diferenciálů nebo manuálních převodovek nalijte cca 50 ml BG 109 na 1L převodového oleje. Plní se do původního oleje. Aditiv BG 109 nalijte plnícím otvorem do převodovky či diferenciálu, proveďte krátkou jízdu bez vysokého namáhání. Po návratu kompletně celou náplň vypusťte, poté použijte cca 1 litr na dodatečný proplach k dočištění převodového ústrojí, teprve po kompletním odtečení veškeré náplně uzavřete vypouštěcí otvor a převodovku či diferenciál napusťte novým olejem s přidáním aditiva BG 328.
Pokročilé postupy aplikace: Pokud chcete během dekarbonizace pročistit i vanu motoru v rámci použití BG 109, tak přilijte do oleje i BG 105, které se postará o vyčištění prostoru vany. Produkty BG 109 a 105 lze bez problémů společně míchat, takže potřebujete jediné, a to mít na obě náplně místo - případně odpustit nebo odsát. Případně BG 105 zařaďte do druhého kola proplachu. Použití opět jak pro benzínový, tak naftový motor - bez ohledu na motorizaci.
Pokud máte motor hodně zanesen nebo má přes 150tis km a nikdo to nikdy nedělal, pak doporučuji udělat "řádný proplach", to znamená, že po kroku č.4 , kdy vypustíte starý olej s první čistící plechovkou BG 109 a vyjmete olejový filtr - tak vložíte nový olejový filtr - nalijete do motoru další olej (stačí obyčejný z Tesca s Vaší viskozitou a normou) - přidáte do oleje opět plechovku BG 109 325ml, případně přidáte i 1 plechovku BG 105 325 ml - opět provedete interval 30 min na zvýšené otáčky 1300/min - vypustíte do poslední kapky - vyndáte olejový filtr - a dáte teprve nový kvalitní olej a do něj aditiva dle Vašeho motoru BG 112 325ml (naft.motor) nebo BG 115 325ml (benz.motor) + případně přidáte Metabond Eco nebo Metabond Spirit, jak je uvedeno v bodu č.6 a 7. Tím motor důkladně propláchnete, naplníte novým olejem a náležitě jej naaditivujete, což je pro oxidační stabilitu oleje a jeho celkovou ochranu, zásadní faktor.
Proplachový olej: Zda je to 5W30, nebo 5W40, nebo 10W40 atd. - což jsou dnes nejpoužívanější typy olejů - není důležité, jen vyberte olej, který přísluší Vašemu motoru, má Vaší předepsanou viskozitu a normu určenou výrobcem (např VW 507.00). Není důležitá ani značka, kupte klidně olej v Tescu. Není problém ani použít proplachový olej např. 5W40 a finální olej 5W30 nebo opačně. Proplachový olej musí splňovat pouze výše uvedená specifika ohledně norem výrobce vozu.
Jakou cestu tedy zvolit?
1. Základní, jednofázová - bez proplachu:
Potřebujete: 1x BG 109, 1x olejový filtr, 1x BG 112 / BG 115 (diesel/benzín), 1x BG 245 / BG 208 (diesel/benzín)
V podstatě nejzásadnější a základní dekarbonizace, je dekarbonizace tvrdého karbonu na pístních kroužcích - tj použití BG 109. Použijete BG 109 do starého oleje, necháte, dle návodu výše, 30min působit, důkladně vypustíte starý olej, dáte nový filtr a nalijete nový olej. Do nového oleje poté přidáte buď BG 112 nebo BG 115, čímž olej řádně naaditivujete a zajistíte mu termální a antioxidační stabilitu. A na závěr do nádrže přidáte BG 245 nebo BG 208, čímž si zdekarbonizujete a vyčistíte vstřiky a celou palivovou soustavu.
Set basic pro benzín 5W30 naleznete zde
Set basic pro benzín 5W40 naleznete zde
Set basic pro diesel 5W30 naleznete zde
Set basic pro diesel 5W40 naleznete zde
2. Pokročilá, dvoufázová - řádný proplach:
Potřebujete: 2x BG 109, 2x olejový filtr, 1x BG 112 / BG 115 (diesel/benzín), 1x BG 245 / BG 208 (diesel/benzín)
Použijete BG 109 do starého oleje, necháte dle návodu výše, 30min působit, vypustíte starý olej (zde nemusíte vypouštět až tak důkladně, prtž Vás čeká ještě jedna náplň), dáte nový filtr(1) a nalijete tzv. proplachový olej, do kterého dáte znovu BG 109, opět necháte, dle návodu výše působit 30min a důkladně vypustíte, dáte nový filtr(2) a nalijete nový olej. Do nového oleje poté přidáte buď BG 112 nebo BG 115, čímž olej řádně naaditivujete a zajistíte mu termální a antioxidační stabilitu. A na závěr do nádrže přidáte BG 245 nebo BG 208, čímž si zdekarbonizujete a vyčistíte vstřiky a celou palivovou soustavu.
Set economic pro benzín 5W30 naleznete zde
Set economic pro benzín 5W40 naleznete zde
Set economic pro diesel 5W30 naleznete zde
Set economic pro diesel 5W40 naleznete zde
3. Celková, dvoufázová - řádný proplach:
Potřebujete: 2x BG 109, 1x BG 105, 2x olejový filtr, 1x BG 112 / BG 115 (diesel/benzín), 1x BG 245 / BG 208 (diesel/benzín)
Použijete BG 109 do starého oleje, necháte dle návodu výše, 30min působit, vypustíte starý olej (zde opět nemusíte vypouštět až ta důkladně, prtž Vás čeká ještě jedna náplň), dáte nový filtr(1) a nalijete tzv. proplachový olej, do kterého dáte znovu BG 109 + přidáte BG105, které Vám vyčistí vanu motoru, opět necháte, dle návodu výše, působit 30min a důkladně vypustíte, dáte nový filtr(2) a nalijete nový olej. Do nového oleje poté přidáte buď BG 112 nebo BG 115, čímž olej řádně naaditivujete a zajistíte mu termální a antioxidační stabilitu. A na závěr do nádrže přidáte BG 245 nebo BG 208, čímž si zdekarbonizujete a vyčistíte vstřiky a celou palivovou soustavu.
Set optimal pro benzín 5W30 naleznete zde
Set optimal pro benzín 5W40 naleznete zde
Set optimal pro diesel 5W30 naleznete zde
Set optimal pro diesel 5W40 naleznete zde
4. Professional, dvoufázová - extra proplach:
Potřebujete: 1x BG 109, 1x BG 105, 1x BG 120, 2x olejový filtr, 1x BG 112 / BG 115 (diesel/benzín), 1x BG 245 / BG 208 (diesel/benzín)
Použijete spolu s BG 109 do starého oleje i BG 105, necháte dle návodu výše 30min působit, vypustíte starý olej (zde nemusíte vypouštět až ta důkladně, prtž Vás čeká ještě jedna náplň), dáte nový filtr(1) a nalijete tzv. proplachový olej, do kterého dáte pouze BG 120, opět necháte dle návodu výše působit 20 - 30min a důkladně vypustíte, dáte nový filtr(2) a nalijete nový olej. Do nového oleje poté přidáte buď BG 112 nebo BG 115, čímž olej řádně naaditivujete a zajistíte mu termální a antioxidační stabilitu. A na závěr do nádrže přidáte BG 245 nebo BG 208, čímž si zdekarbonizujete a vyčistíte vstřiky a celou palivovou soustavu.
Set profi pro benzín 5W30 naleznete zde
Set profi pro benzín 5W40 naleznete zde
Set profi pro naftu 5W30 naleznete zde
Set profi pro naftu 5W40 naleznete zde
Doporučení: Doporučujeme BG 120 946 ml vždy celé balení aplikovat až do proplachového oleje v druhém kroku, kdy v prvním kroku zbavíte motor tvrdého karbonu pomocí BG 109 a znečištění od poslední výměny a až v druhém kroku dát samotné do druhé olejové náplně BG 120. Proplach provádějte po dobu 30 min při 1500 - 1700 ot./min - zvýšenější otáčky jsou určeny pro větší zanesení motoru, což poznáte dle stavu vypuštěného oleji po první fázi s BG 109.
Shrnutí aplikací BG 109, 105 a 120: Doporučuji náročným uživatelům v první aplikaci BG variantu č.3 - celková výměna. Při další výměně(2) pak variantu č.4 - professional a při dalších výměnách(3+další) stále variantu č.4 - s tím, že občas zařadit BG 105 a občas BG 120, dle pocitu.
Základním uživatelům doporučuji udělat při první aplikaci BG variantu č.3 - celková výměna nebo nejoblíbenější variantu č.2 - řádný proplach. Při dalších výměnách(2+další) aplikovat alespoň vždy variantu č.1 - základní proplach a občas přikoupit BG 105, které můžete smíchat v jediném kroku s BG 109 (akorát si budete muset trochu oleje odpustit, případně odsát)
Poznámka: I když budete aplikovat vše při každé výměně, motoru neublížíte, bude se maximálně lesknout jak "zrcadlo"
Při výměnách olejů pak můžete vždy zvolit jinou variantu, a to dle pocitu, co Vaše auto potřebuje.
Míchání s další dekarbonizační chemií: BG 109 + BG 105 - ANO
BG 120 + BG 109 - NE
BG 120 + BG 105 - NE
BG 120 aplikovat vždy samotné s proplachovým olejem
Netroufáte si na to? Můžete navštívit BG Centrum Liberec, kde Vám veškeré aplikace odborně zajistíme, včetně zajištění všech nutných BG produktů a olejů.
Servisní technik BG Products
Profesionální výplach motoru, manuálních převodovek a diferenciálů se 100% účinností pro benzínové a naftové motory.
Revoluční složení přípravku zaručuje vysoce efektivní a velmi silný účinek. Velmi rychle odstraňuje veškeré houževnaté úsady, kaly a laky z pístních kroužků a kompletního olejového prostoru v motoru. Navrací zpět kompresní tlaky, výkon motoru, snižuje emise. Je nástupcem produktu BG 105, díky modifikaci dokáže aktivně čistit manuální převodovky, diferenciály a motorovou část od měkkých úsad. Po aplikaci produktu BG 109 v převodovkách a diferenciálech je nutné provést výplach vnitřního prostoru pomocí převodového oleje, aby se minimalizovalo zbytkové množství prduktu BG 109 uvnitř převodovky či diferenciálu.
Zabraňuje poškození olejové pumpy a těsnění. Plně bezpečný pro všechny kovové i nekovové součásti motoru.
Dávkování BG 109 EPR:
Jedno balení BG 109 325 ml je vhodné na 4–6 litrů oleje v motoru. Před výměnou motorového oleje přidejte jedno balení do starého oleje. Motor po nalití BG 109 opět nastartujte a ponechte ho běžet na cca 1300 otáčkách po dobu 30 minut. Postup je stejný pro benzínový i naftový motor.
Varianty produktu: Pokud si přejete zakoupit ekonomičtější balení pro 3 čištění, pak zvolte BG 109 v obejmu 946ml.
Pokud chcete zakoupit BG 109 v celém setu pro kompletní dekarbonizaci motoru a palivové soustavy, pak můžete zvolit celý set, a to buď set pro benzínový motor nebo set pro naftový motor.
Vlastníte-li 4 taktní motocykl, čtyřkolku nebo skútr, ať už klasický nebo sněžný, pak je BG 109 v prodeji i v balení 100ml, případně i jako celý set.
POZOR! Pro snadné použití obsahu plechovky doporučujeme přikoupit originální nacvakávací nálevku BG pro plechovky 325 ml.
Pohled odborníka:
BG 109 je základní dekarbonizační přípravek, kterého se často uživatelé bojí, prtž si ho spojují s dekarbonizací jako takovu. BG 109 je tak opravdu bezpečná chemie oproti dekarbonizačním přípravkům, které se běžně používají a hlavně tyto přípravky nelze koupit a disponují s nimi pouze odborné servisy. Už z tohoto je cítit, že se aplikace netřeba nikterak obávat. BG 109 Vám určitě neuvolní žádné pláty ze stěn motorů nebo že by Vám ucpal kanálky, atd. Použitelné je pak jak pro benzínový, tak naftový motor, a to bez ohledu na motorizaci.
S touto chemií jsme provedli dekarbonizaci u stovky motorů a nikdy se nestalo, že by vznikl nějaký problém, který je dekarbonizacím obecně přisuzován. V zásadě pak jsou špatné zkušenosti s dekarbonizací házeny do jednoho pytle zároveň s firmou BG Products, kdy se uživatelé, kteří dekarbonizaci zvažují, použití přípravku bojí. Přičemž výrobců dekarbonizačních chemií je na trhu řada a nelze tak problémy spojovat s firmou BG Products, která investuje do vývoje a bezpečnosti svých produktů, miliony dolarů a neustále účinnost a bezpečnost svých produktů posouvají kupředu.
Tato chemie má pak vesměs za úkol jedinou věc: Odstranit karbonové usazeniny a kaly z pístních kroužků, které díky zanesení karbonem a kaly, nestírají jak mají, propouští tak olej a snižují funkčnost. Po odstranění nánosů karbonu, které se mění vesměs na plynné skupenství (proto pak i vypuštěný olej tak smrdí) a mikročástí, které pobere bez problémů olej cestou ven, se mohou kroužky opět roztáhnout do plného rozsahu a plnit tak svou funkci na 100% - to vede ke snížení úniku oleje, zvýšení komprese motoru a tudíž i ke zvýšení jeho výkonu. Ve druhé řadě BG 109 likviduje kal a houževnaté úsady tohoto typu, v celém prostoru motoru. Tam ale jeho funkce končí. Neodstraní ani Metabondem ECO nebo Spirit, pokud ho máte přidán a je usazen na stěnách motoru, ani s ničím jiným. Na to jsou pak používány profesionální přípravky, které nejsou dostupné veřejnosti a čištění Vám provede pouze odborný servis, kterým disponujeme a dokážeme Vám i takovou odbornou dekarbonizaci zajistit v BG Centru Liberec.
Firma BG Products si nemůže dovolit pustit do běžného prodeje přípravky, které by dokázaly, byť v malém procentu, udělat v motoru paseku, tudíž se jedná o opravdu bezpečný produkt pro každého.
Maximálního a finálního efektu dosáhnete pak při aplikaci 3x po sobě (není myšleno v témže čase, ale ve 3 výměnných intervalech po sobě, tj aplikovat BG 109 při 3 výměnách oleje po sobě, což lze urychlit tím, že se při první aplikaci udělá tento krok 2x po sobě).
Základní postup aplikace:
1. krok: pomocí měrky oleje zjistit hladinu oleje, pokud je po horní rysku, tak musíte olej částečně upustit, případně odsát a nalít do starého oleje přímo do motoru 1 balení BG 109 - EPR 325 ml
2. krok: vezměte si klacík nebo tyčku dlouhou od sedačky k plynu, zarazte jí mezi plyn a sedačku a nastavte si cca 1300 otáček elektrickým pojezdem sedačky, případně posunem po plynovém pedálu, aby byly otáčky zajištěny
3. krok: nechte motor na zvýšené otáčky cvakat 30min
4. krok: po uplynutí 30 min co nejdříve olej vypusťte (pochopitelně vyjměte i starý olejový filtr)
5. krok: nalijte cca 1 litr oleje nového
6. krok: nalijte BG 112 325ml (naft.motor) nebo BG 115 325ml (benz.motor)
7. krok: dobrovolný - nalijte Metabond ECO/Spirit 250 ml. Metabond Spirit je pro oleje 5W30 a řidší a Metabond ECO pro oleje 5W40 a hustší.
8. krok: dolijte olej, aby byl v cca 1/2 - 2/3 rysky
9. krok: nechte nastartované 5-10 min, ať se vše promísí, zkontrolujte hladinu a vezměte auto na krátkou projížďku volným tempem cca 10 km, pak už můžete motor plně zatížit.
10. krok: nezapomeňte v rámci dekarbonizace motoru i zdekarbonizovat palivovou soustavu, a to pomocí BG 245 (pro naft. motory) nebo pomocí BG 208 44K (pro benz.motory). Systém motoru a paliva jde v ruku v ruce a má mezi sebou úzkou funkční souvislost.
Pochopitelně můžete pak využít možnosti koupit kompletní sady, kde je možno koupit sadu pro naftové motory (včetně motorů s DPF) nebo sadu pro benzínové motory.
Pozn.: Postup pak vždy doporučuji používat při každé výměně oleje, čímž systém ze začátku dekarbonizujete za roky a kilometry od data výroby a následně jej udržujete v čistotě, protože karbon se pochopitelně vytváří neustále, jak v motoru, tak v palivové soustavě, ale i v sání, EGR ventilu, škrtící klapce, tak i ve výfukovém systému a DPF.
Pokud pak chcete Váš vůz zbavit karbonu ve všech segmentech, tak nás neváhejte kontaktovat, náš specializovaný servis Vám vyjde vstříc.
Pravidla použití BG 109:
Ideálně aplikovat do ohřátého motoru.
S autem se během aplikace nesmí jezdit. Nevadí volný přesun pár metrů na zdviž, ale někteří uživatelé mají v plánu BG 109 nalít do oleje a s autem si dát projížďku - opravdu to nedělejte - zvolená chemie snižuje výrazně mazání motoru a tato myšlenka by Vás mohla stát více, než si myslíte.
Po ukončení 30 minutového procesu náplň co nejdříve vypusťte z motoru, nezapomeňte otevřít nálevové víčko motoru, povytáhnout měrku oleje a vyjmout starý olejový filtr. V případě, že neplánujete vícefázovou dekarbonizaci, tak nechte olej opravdu důkladně odkapat, jelikož každá část původní náplně Vám pak okamžitě kontaminuje z části náplň novou. Doporučuji i optickou kontrolou zjistit umístění výpustního šroubu a auto na zdviži nechat odborně před zvednutím mírně naklonit po sklonu výtoku, čímž zajistíte maximální vypuštění staré náplně z vany motoru.
V případě použítí k čištění diferenciálů nebo manuálních převodovek nalijte cca 50 ml BG 109 na 1L převodového oleje. Plní se do původního oleje. Aditiv BG 109 nalijte plnícím otvorem do převodovky či diferenciálu, proveďte krátkou jízdu bez vysokého namáhání. Po návratu kompletně celou náplň vypusťte, poté použijte cca 1 litr na dodatečný proplach k dočištění převodového ústrojí, teprve po kompletním odtečení veškeré náplně uzavřete vypouštěcí otvor a převodovku či diferenciál napusťte novým olejem s přidáním aditiva BG 328.
Pokročilé postupy aplikace: Pokud chcete během dekarbonizace pročistit i vanu motoru v rámci použití BG 109, tak přilijte do oleje i BG 105, které se postará o vyčištění prostoru vany. Produkty BG 109 a 105 lze bez problémů společně míchat, takže potřebujete jediné, a to mít na obě náplně místo - případně odpustit nebo odsát. Případně BG 105 zařaďte do druhého kola proplachu. Použití opět jak pro benzínový, tak naftový motor - bez ohledu na motorizaci.
Pokud máte motor hodně zanesen nebo má přes 150tis km a nikdo to nikdy nedělal, pak doporučuji udělat "řádný proplach", to znamená, že po kroku č.4 , kdy vypustíte starý olej s první čistící plechovkou BG 109 a vyjmete olejový filtr - tak vložíte nový olejový filtr - nalijete do motoru další olej (stačí obyčejný z Tesca s Vaší viskozitou a normou) - přidáte do oleje opět plechovku BG 109 325ml, případně přidáte i 1 plechovku BG 105 325 ml - opět provedete interval 30 min na zvýšené otáčky 1300/min - vypustíte do poslední kapky - vyndáte olejový filtr - a dáte teprve nový kvalitní olej a do něj aditiva dle Vašeho motoru BG 112 325ml (naft.motor) nebo BG 115 325ml (benz.motor) + případně přidáte Metabond Eco nebo Metabond Spirit, jak je uvedeno v bodu č.6 a 7. Tím motor důkladně propláchnete, naplníte novým olejem a náležitě jej naaditivujete, což je pro oxidační stabilitu oleje a jeho celkovou ochranu, zásadní faktor.
Proplachový olej: Zda je to 5W30, nebo 5W40, nebo 10W40 atd. - což jsou dnes nejpoužívanější typy olejů - není důležité, jen vyberte olej, který přísluší Vašemu motoru, má Vaší předepsanou viskozitu a normu určenou výrobcem (např VW 507.00). Není důležitá ani značka, kupte klidně olej v Tescu. Není problém ani použít proplachový olej např. 5W40 a finální olej 5W30 nebo opačně. Proplachový olej musí splňovat pouze výše uvedená specifika ohledně norem výrobce vozu.
Jakou cestu tedy zvolit?
1. Základní, jednofázová - bez proplachu:
Potřebujete: 1x BG 109, 1x olejový filtr, 1x BG 112 / BG 115 (diesel/benzín), 1x BG 245 / BG 208 (diesel/benzín)
V podstatě nejzásadnější a základní dekarbonizace, je dekarbonizace tvrdého karbonu na pístních kroužcích - tj použití BG 109. Použijete BG 109 do starého oleje, necháte, dle návodu výše, 30min působit, důkladně vypustíte starý olej, dáte nový filtr a nalijete nový olej. Do nového oleje poté přidáte buď BG 112 nebo BG 115, čímž olej řádně naaditivujete a zajistíte mu termální a antioxidační stabilitu. A na závěr do nádrže přidáte BG 245 nebo BG 208, čímž si zdekarbonizujete a vyčistíte vstřiky a celou palivovou soustavu.
Set basic pro benzín 5W30 naleznete zde
Set basic pro benzín 5W40 naleznete zde
Set basic pro diesel 5W30 naleznete zde
Set basic pro diesel 5W40 naleznete zde
2. Pokročilá, dvoufázová - řádný proplach:
Potřebujete: 2x BG 109, 2x olejový filtr, 1x BG 112 / BG 115 (diesel/benzín), 1x BG 245 / BG 208 (diesel/benzín)
Použijete BG 109 do starého oleje, necháte dle návodu výše, 30min působit, vypustíte starý olej (zde nemusíte vypouštět až tak důkladně, prtž Vás čeká ještě jedna náplň), dáte nový filtr(1) a nalijete tzv. proplachový olej, do kterého dáte znovu BG 109, opět necháte, dle návodu výše působit 30min a důkladně vypustíte, dáte nový filtr(2) a nalijete nový olej. Do nového oleje poté přidáte buď BG 112 nebo BG 115, čímž olej řádně naaditivujete a zajistíte mu termální a antioxidační stabilitu. A na závěr do nádrže přidáte BG 245 nebo BG 208, čímž si zdekarbonizujete a vyčistíte vstřiky a celou palivovou soustavu.
Set economic pro benzín 5W30 naleznete zde
Set economic pro benzín 5W40 naleznete zde
Set economic pro diesel 5W30 naleznete zde
Set economic pro diesel 5W40 naleznete zde
3. Celková, dvoufázová - řádný proplach:
Potřebujete: 2x BG 109, 1x BG 105, 2x olejový filtr, 1x BG 112 / BG 115 (diesel/benzín), 1x BG 245 / BG 208 (diesel/benzín)
Použijete BG 109 do starého oleje, necháte dle návodu výše, 30min působit, vypustíte starý olej (zde opět nemusíte vypouštět až ta důkladně, prtž Vás čeká ještě jedna náplň), dáte nový filtr(1) a nalijete tzv. proplachový olej, do kterého dáte znovu BG 109 + přidáte BG105, které Vám vyčistí vanu motoru, opět necháte, dle návodu výše, působit 30min a důkladně vypustíte, dáte nový filtr(2) a nalijete nový olej. Do nového oleje poté přidáte buď BG 112 nebo BG 115, čímž olej řádně naaditivujete a zajistíte mu termální a antioxidační stabilitu. A na závěr do nádrže přidáte BG 245 nebo BG 208, čímž si zdekarbonizujete a vyčistíte vstřiky a celou palivovou soustavu.
Set optimal pro benzín 5W30 naleznete zde
Set optimal pro benzín 5W40 naleznete zde
Set optimal pro diesel 5W30 naleznete zde
Set optimal pro diesel 5W40 naleznete zde
4. Professional, dvoufázová - extra proplach:
Potřebujete: 1x BG 109, 1x BG 105, 1x BG 120, 2x olejový filtr, 1x BG 112 / BG 115 (diesel/benzín), 1x BG 245 / BG 208 (diesel/benzín)
Použijete spolu s BG 109 do starého oleje i BG 105, necháte dle návodu výše 30min působit, vypustíte starý olej (zde nemusíte vypouštět až ta důkladně, prtž Vás čeká ještě jedna náplň), dáte nový filtr(1) a nalijete tzv. proplachový olej, do kterého dáte pouze BG 120, opět necháte dle návodu výše působit 20 - 30min a důkladně vypustíte, dáte nový filtr(2) a nalijete nový olej. Do nového oleje poté přidáte buď BG 112 nebo BG 115, čímž olej řádně naaditivujete a zajistíte mu termální a antioxidační stabilitu. A na závěr do nádrže přidáte BG 245 nebo BG 208, čímž si zdekarbonizujete a vyčistíte vstřiky a celou palivovou soustavu.
Set profi pro benzín 5W30 naleznete zde
Set profi pro benzín 5W40 naleznete zde
Set profi pro naftu 5W30 naleznete zde
Set profi pro naftu 5W40 naleznete zde
Doporučení: Doporučujeme BG 120 946 ml vždy celé balení aplikovat až do proplachového oleje v druhém kroku, kdy v prvním kroku zbavíte motor tvrdého karbonu pomocí BG 109 a znečištění od poslední výměny a až v druhém kroku dát samotné do druhé olejové náplně BG 120. Proplach provádějte po dobu 30 min při 1500 - 1700 ot./min - zvýšenější otáčky jsou určeny pro větší zanesení motoru, což poznáte dle stavu vypuštěného oleji po první fázi s BG 109.
Shrnutí aplikací BG 109, 105 a 120: Doporučuji náročným uživatelům v první aplikaci BG variantu č.3 - celková výměna. Při další výměně(2) pak variantu č.4 - professional a při dalších výměnách(3+další) stále variantu č.4 - s tím, že občas zařadit BG 105 a občas BG 120, dle pocitu.
Základním uživatelům doporučuji udělat při první aplikaci BG variantu č.3 - celková výměna nebo nejoblíbenější variantu č.2 - řádný proplach. Při dalších výměnách(2+další) aplikovat alespoň vždy variantu č.1 - základní proplach a občas přikoupit BG 105, které můžete smíchat v jediném kroku s BG 109 (akorát si budete muset trochu oleje odpustit, případně odsát)
Poznámka: I když budete aplikovat vše při každé výměně, motoru neublížíte, bude se maximálně lesknout jak "zrcadlo"
Při výměnách olejů pak můžete vždy zvolit jinou variantu, a to dle pocitu, co Vaše auto potřebuje.
Míchání s další dekarbonizační chemií: BG 109 + BG 105 - ANO
BG 120 + BG 109 - NE
BG 120 + BG 105 - NE
BG 120 aplikovat vždy samotné s proplachovým olejem
Netroufáte si na to? Můžete navštívit BG Centrum Liberec, kde Vám veškeré aplikace odborně zajistíme, včetně zajištění všech nutných BG produktů a olejů.
Servisní technik BG Products
Parametry
Výrobce | BG |
Značka | BG l |
Objem | 0.325 l |
Podobné produkty
- Abarth
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpina
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Avia
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chery
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- DAF
- Daihatsu
- Dodge
- DS
- Ducati
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- Geely
- GMC
- Harley-Davidson
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kawasaki
- Kia
- Koenigsegg
- KTM
- Lada (Vaz/Žiguli)
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Pininfarina
- Pontiac
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Scania
- Seat
- Setra
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tata
- Tatra
- Tesla
- Toyota
- Trabant
- Volkswagen
- Volvo
- Yamaha
- Zetor